Skip to main content

Jangan Patah Semangat


Luruskan niat! Luruskan niat!
Jangan putus asa!
Semua orang bermula dari 'zero' what? So takde istilah bagus atau hebat untuk orang yang baru nak bermula.
Jangan putus asa!
Kawal emosi!
Jaga hati!
Jangan peduli orang bila tak nampak pun perlunya untuk dipedulikan.
Jaga pendirian, jangan pernah berubah!
Pastikan hidup bertambah ke arah kebaikkan!
Berusaha!
Jangan putus asa!
Apa yang dirancang, walaupun tak terjadi hari ni, mesti ada kebaikkannya di kemudian hari nanti. ALLAH tahu apa yang terbaik untuk kita!
Dan apa yang terjadi hari ni, walaupun tak seperti yang diharapkan, kena yakin itu pengalaman hidup yang tak boleh miss. Sebab kalau terlepas pandang, esok kemudian hari bila berhadapan lagi dengan masalah yang sama, confirm tak reti nak hadapi.
Biarlah mereka dah jadi macam mana pun, kita-kita, dia-dia. Sebab ALLAH lagi tahu apa yang lebih bagus untuk kita jadi!
Ayuh Sofia...
Tak boleh! Tak boleh!
Jangan patah semangat!

#Mood: Membakar semangat diri. -.-'

Comments

  1. betul! kita tak boleh putus asa. dah follow your blog, pls follow back

    www.sunshinekelly.com

    ReplyDelete
  2. motivasi ummat Islam

    "Ummat Islam harus cemerlang hari ini mesti lebih baik dari semalam.."

    salam ukhuwah dari waalid

    http://permataperjuangan.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Betul tu. Jgn mudah putus asa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, Izreen pun kena selalu kuat semangat dan jangan mudah putus asa. Kita sama2 bertabah teruskan hidup ye? ^_^

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Scandal | Prolog

NOTE: This is my new another hikayat(s). So... 'Scandal' is the sementara punya tajuk untuk cerita ni. Sebab buat masa ni tak dapat fikirkan lagi apa tajuk yang sesuai untuk cerita ni. So... buat sementara ni kita call this as 'Scandal' jelah dulu ey? Well... lagipun memang ada kena-mengena dengan perkataan tu pun. Tapi get to know kemudian la... Sekarang jom baca prolog ni dulu. Enjoy your reading! ^_^

Al-Quran Mumayyaz Membantu Mengaji Dengan Lancar

"Kenapa kita baca Quran kalau kita tak faham?"
"Dah kenapa kau tengok drama Korea?"
"Lain. Ada subtitle."
"Quran ada terjemahan, kan?"

Betul. Sekarang ni dah ada macam-macam jenis mushaf yang sangat membantu dan memudahkan kita untuk membaca Al-Quran. Macam-macam pilihan ada. Dan antara yang terbaik di masa kini, salah-satunya adalah Al-Quran mushaf Almumayyaz.
Sebab apa saya katakan mushaf Almumayyaz ni antara yang terbaik?
Oh, tahukah anda? Mushaf Almumayyaz adalah Al-Quran bertafsir yang dilengkapi dengan transliterasi rumi perkata (iaitu perkataan rumi di bawah perkataan Arab bagi memudahkan sebutan). Dan ayat-ayat di dalam Al-Quran Almumayyaz turut dikelaskan dengan 5 warna berbeza pada tiap-tiap tanda tajwid bagi memudahkan dan melancarkan proses pembacaan. Ini sekaligus membuatkan kita mudah untuk mengenal tajwid dan membaca tiap-tiap baris ayat suci Al-Quran dengan lebih tepat.
Dannn... tahukah juga? Selain itu, Al-Quran Almumayyaz ini turu…

Jam Tangan Tawaf Yang Super Awesome!

Assalamu'alaikum. Hai! Berita baik untuk korang yang teringin nak cuba pakai jam tangan tawaf. Ataupun kepada peminat-peminat jam tangan tawaf yang teringin nak tukar pakai model lain pulak, sekarang ni dah ada jam tangan tawaf jenama MEM.

Sebelum tu… Apa itu jam tawaf ye?

Jam tawaf ni adalah jam yang pergerakkan jarumnya mengikut pusingan tawaf. Ataupun ada orang panggil anti-clockwise. Ataupun lebih mudah orang panggil jam pusing ke kanan.Naaa... gitu!

Dan kini MEM ada menyediakan jam tangan tawaf untuk lelaki dan perempuan tahu. Tapi kalau rasa nak sedondon dengan pasangan, yang couple set pun ada. Tapi jangan lupa, kena tahu jugak yang MEM pun ada sediakan jam dinding yang semuanya super-duper comel, cantik, menarik, tertarik lagi kau memang dabom! *Eheh! Terover la pulak… -.-'*

MEM BRAUNE

So macam gambar yang kat atas tu, tu adalah jam tangan tawaf dari MEM yang direka khas untuk kaum lelaki. Tak ke nampak macho lagi segak bergaya lengan mamat model yang peragakan jam d…