08 January 2014

Masa Untuk Give Up



Kalau dulu... Selagi boleh baiki, aku akan baiki. Selagi boleh bentuk, boleh ubah, aku akan bentuk, aku akan ubah. Selagi boleh nasihat, aku akan nasihat. Asal selagi peluang tu masih nampak di mata aku, aku akan usaha buat segalanya jadi baik dan terbaik.

Tapi sekarang... Aku dah tak boleh jadi sekuat tu dah. Rasa tak mampu dah nak jadi sehebat yang dulu diri rasa wajib kena jadi. Sekarang betul-betul rasa dah give up. Orang yang berputus asa memang takkan berjaya. Dan sebab aku dah tak nak kejar kejayaan tu la aku sanggup putus asa. Bila mereka dah tinggalkan luka yang maha dalam dan sakit tu dalam hati aku, seriously, aku betul-betul rasa tak boleh nak bangkit dah untuk mereka.

Bukan membenci. Cuma aku terlalu terluka. Aku cuba biarkan masa menyembuhkan segala, merubah segala, menjadikan aku lebih baik, lebih pulih, tapi... tak. Tak ada yang jadi makin baik. Luka tu masih terasa sakitnya hingga ke hari ni. Masih buat aku menangis hingga ke hari ni. Masih buat aku trauma kerananya hingga hari ni.

Sorry. Aku memang bukan orang yang kuat. Aku dah tak mampu. Aku nak give up. Biarlah... Biarlah apa nak jadi dah pun. Tak nak care dah pasal korang. Mungkin dah sampai masanya untuk aku mula pentingkan diri sendiri pulak. Maaf.


Facebook fan page - Violet Sofia Official
Twitter - Violet Sofia
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::: Nota Penting! :::

Segala perkongsian saya di dalam blog ini adalah hasil penulisan saya sendiri. Copy-paste atau tiru-meniru adalah DILARANG sama sekali. Jika perkara tersebut berlaku, saya sebagai empunya blog tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang.