Skip to main content

Penat...


 
Adakalanya terasa sangat bertapa hidup tu terlalu memeritkan. Sakitnya, pedihnya, benar-benar terasa melumpuhkan semangat. Adakalanya terasa sangat tak adil, tapi tak tahu nak letakkan salah tu pada siapa. Cuba letakkan je semua salah tu pada diri sendiri supaya hati tak membenci sesiapa, tapi kenapa tetap terasa macam diri orang yang bersembunyi di balik pintu walaupun pintu tu dah terbuka? Dan adakalanya terasa sangat bila dah jatuh tu nak give up tak nak bangun dah. Sebab dah malas, dah penat. Tapi, tetap bangun jugak walaupun waktu tu hati dah macam nyawa-nyawa ikan je. Kenapa? Entah. Mungkin sebab nyawa tu masih hidup dalam jasad dan kaki masih boleh berdiri, dan di depan masih nampak jalan, sebab tu kut kaki terus melangkah juga? Sebab agak mungkin akan jumpa sesuatu di depan lagi? Bagaikan on cue, gitu? Yelah kut. Tapi sungguh,  peritnya hidup... Dan sungguh la, sakit tu memang tak boleh nak cerita pada sesiapa. Hanya boleh diam dengan hati je yang berkata-kata. Tak tahu la... ada ke yang dengar suara dalam hati?
P/s: Rasa seperti orang yang terbuang.

 
P/s 2: Diam dan terus sabar... 
Nanti orang tahu la tu.


Comments

  1. Salam kenal...singgah sini dan follow :D

    ReplyDelete
  2. The El Paso effort is important because the National Institutes off Health reported that childhood obesity doubled
    during the past 20 tto 30 yeas among all age, gender, and race groups.
    Culinary Schools Blog The hospitality industry has grown to be
    one of the nation’s largest employers. One can always reduce or increase the
    weights on to the machine so you increase thhe strengtth of your muscles as you move
    up the trainbing program.

    Visit my page; codes psn gratuits

    ReplyDelete
  3. care about yohr listeners and they don't care about you,
    "affinity" prizes. It is important to give iems that will last, so the recipient will continue to use the items
    for time to come. These Promotional Items Sydney are given
    as an incentive for some action are known as premiums.

    Also visit myy page generateur de code psn

    ReplyDelete
  4. fingering

    Feel free to visit my web page ... sex

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Scandal | Prolog

NOTE: This is my new another hikayat(s). So... 'Scandal' is the sementara punya tajuk untuk cerita ni. Sebab buat masa ni tak dapat fikirkan lagi apa tajuk yang sesuai untuk cerita ni. So... buat sementara ni kita call this as 'Scandal' jelah dulu ey? Well... lagipun memang ada kena-mengena dengan perkataan tu pun. Tapi get to know kemudian la... Sekarang jom baca prolog ni dulu. Enjoy your reading! ^_^

Al-Quran Mumayyaz Membantu Mengaji Dengan Lancar

"Kenapa kita baca Quran kalau kita tak faham?"
"Dah kenapa kau tengok drama Korea?"
"Lain. Ada subtitle."
"Quran ada terjemahan, kan?"

Betul. Sekarang ni dah ada macam-macam jenis mushaf yang sangat membantu dan memudahkan kita untuk membaca Al-Quran. Macam-macam pilihan ada. Dan antara yang terbaik di masa kini, salah-satunya adalah Al-Quran mushaf Almumayyaz.
Sebab apa saya katakan mushaf Almumayyaz ni antara yang terbaik?
Oh, tahukah anda? Mushaf Almumayyaz adalah Al-Quran bertafsir yang dilengkapi dengan transliterasi rumi perkata (iaitu perkataan rumi di bawah perkataan Arab bagi memudahkan sebutan). Dan ayat-ayat di dalam Al-Quran Almumayyaz turut dikelaskan dengan 5 warna berbeza pada tiap-tiap tanda tajwid bagi memudahkan dan melancarkan proses pembacaan. Ini sekaligus membuatkan kita mudah untuk mengenal tajwid dan membaca tiap-tiap baris ayat suci Al-Quran dengan lebih tepat.
Dannn... tahukah juga? Selain itu, Al-Quran Almumayyaz ini turu…

Jam Tangan Tawaf Yang Super Awesome!

Assalamu'alaikum. Hai! Berita baik untuk korang yang teringin nak cuba pakai jam tangan tawaf. Ataupun kepada peminat-peminat jam tangan tawaf yang teringin nak tukar pakai model lain pulak, sekarang ni dah ada jam tangan tawaf jenama MEM.

Sebelum tu… Apa itu jam tawaf ye?

Jam tawaf ni adalah jam yang pergerakkan jarumnya mengikut pusingan tawaf. Ataupun ada orang panggil anti-clockwise. Ataupun lebih mudah orang panggil jam pusing ke kanan.Naaa... gitu!

Dan kini MEM ada menyediakan jam tangan tawaf untuk lelaki dan perempuan tahu. Tapi kalau rasa nak sedondon dengan pasangan, yang couple set pun ada. Tapi jangan lupa, kena tahu jugak yang MEM pun ada sediakan jam dinding yang semuanya super-duper comel, cantik, menarik, tertarik lagi kau memang dabom! *Eheh! Terover la pulak… -.-'*

MEM BRAUNE

So macam gambar yang kat atas tu, tu adalah jam tangan tawaf dari MEM yang direka khas untuk kaum lelaki. Tak ke nampak macho lagi segak bergaya lengan mamat model yang peragakan jam d…