Skip to main content

Penat...


 
Adakalanya terasa sangat bertapa hidup tu terlalu memeritkan. Sakitnya, pedihnya, benar-benar terasa melumpuhkan semangat. Adakalanya terasa sangat tak adil, tapi tak tahu nak letakkan salah tu pada siapa. Cuba letakkan je semua salah tu pada diri sendiri supaya hati tak membenci sesiapa, tapi kenapa tetap terasa macam diri orang yang bersembunyi di balik pintu walaupun pintu tu dah terbuka? Dan adakalanya terasa sangat bila dah jatuh tu nak give up tak nak bangun dah. Sebab dah malas, dah penat. Tapi, tetap bangun jugak walaupun waktu tu hati dah macam nyawa-nyawa ikan je. Kenapa? Entah. Mungkin sebab nyawa tu masih hidup dalam jasad dan kaki masih boleh berdiri, dan di depan masih nampak jalan, sebab tu kut kaki terus melangkah juga? Sebab agak mungkin akan jumpa sesuatu di depan lagi? Bagaikan on cue, gitu? Yelah kut. Tapi sungguh,  peritnya hidup... Dan sungguh la, sakit tu memang tak boleh nak cerita pada sesiapa. Hanya boleh diam dengan hati je yang berkata-kata. Tak tahu la... ada ke yang dengar suara dalam hati?
P/s: Rasa seperti orang yang terbuang.

 
P/s 2: Diam dan terus sabar... 
Nanti orang tahu la tu.


Comments

  1. Salam kenal...singgah sini dan follow :D

    ReplyDelete
  2. The El Paso effort is important because the National Institutes off Health reported that childhood obesity doubled
    during the past 20 tto 30 yeas among all age, gender, and race groups.
    Culinary Schools Blog The hospitality industry has grown to be
    one of the nation’s largest employers. One can always reduce or increase the
    weights on to the machine so you increase thhe strengtth of your muscles as you move
    up the trainbing program.

    Visit my page; codes psn gratuits

    ReplyDelete
  3. care about yohr listeners and they don't care about you,
    "affinity" prizes. It is important to give iems that will last, so the recipient will continue to use the items
    for time to come. These Promotional Items Sydney are given
    as an incentive for some action are known as premiums.

    Also visit myy page generateur de code psn

    ReplyDelete
  4. fingering

    Feel free to visit my web page ... sex

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Maco Collagen | Merawat Tumit Pecah

Lagi positive feedback dari customer Sofia. Tengok tu, tumit kaki dia yang pecah-pecah now dah okay. Dah cantik-licin-mulus dah. Hehehe... Sofia tumpang happy untuk dia. Dia happy, Sofia lagilah puas hati! Sebab kepuasan pelanggan itu keutamaan Sofia. Suatu anugerah yang besar tau bagi Sofia bila pelanggan puas hati dengan produk yang Sofia jual. Dan suatu kepuasan yang amat-amatlah memuaskan bagi Sofia bila jual Maco, dapat feedback yang macam ni. Terima Kak Wan Mariam sebab sudi bagi feedback dan sudi keep in touch serta repeat order dengan Sofia. Terima kasih sangat-sangat sebab sudi beli Maco dari Sofia. Terima kasih kerana percayakan Sofia. Sofia benar-benar hargai tu. =) So korang... tak nak try Maco jugak ke? Cubalah... confirm takkan nyesal. Maco ni best sangat tau. Bukan takat rasanya sahaja yang sedap, tapi kesannya juga sangatlah memuaskan. Tak caya? Try la! HARGA PROMOSI:  Maco Collagen Peptide (MCP) RM99 *normal price RM150  Ibu Putih Collagen Tablet (IPCT)

Scandal | Prolog

NOTE: This is my new another hikayat(s). So... 'Scandal' is the sementara punya tajuk untuk cerita ni. Sebab buat masa ni tak dapat fikirkan lagi apa tajuk yang sesuai untuk cerita ni. So... buat sementara ni kita call this as 'Scandal' jelah dulu ey? Well... lagipun memang ada kena-mengena dengan perkataan tu pun. Tapi get to know kemudian la... Sekarang jom baca prolog ni dulu. Enjoy your reading! ^_^

Me & Music | Dia Muhammad - In Team (With Lirik)

  LENOVO NOTEBOOK terletak elok di atas riba beralas bantal jadi pengganti cooling pad. Microsoft word terpampang di skrin dengan bait-bait kata dari kumpulan manuskrip yang bertajuk ‘Excuse Me!’. Tengah mengedit Bab 3. Ingat kalau sempat, malam ni nak publish di blog. Insya-ALLAH... Hearphone di telinga baru mula nak berlagu lagi dengan Dia Muhammad by In Team . Ni bahana terdengar dari Tilawah Al-Quran kat tv tadi la ni. Terus masuk bilik, download lagu tu kat 4shared.com (klik pada link kalau nak download jugak mp3 lagu tu), lepas tu dengar berulang-ulang kali. Dan sampai sekarang pun, masa tengah taip ni pun tengah dengar lagi. Best.