Skip to main content

Mengumpat Lagi...



Ini adalah rumusan dan kesimpulan selepas sehari-harian peka dan menonton dengan jayanya ragam masyarakat keliling.

Mengumpat tu adalah bercakap tentang perkara yang tak disukai oleh orang yang diumpat. Tapi orang mengumpat... bila kita tegur dan kata dia mengumpat, dia selalunya akan balas balik,

'ni bukan mengumpat, ni cuma nak cerita hal yang betul'.

What the...? o.O

Okay. What ever! -.-'

Tapi tolong ingatkan diri sendiri sudahlah ye... MENGUMPAT tu lebih dasyat dari ZINA. Zina - mintak ampun dengan ALLAH. Mengumpat - kena mintak ampun dengan orang yang diumpat. Oi, kau ingat hati manusia biasa macam kita ni baik macam nabi-nabi ke mudah nak maafkan orang huh? Makanya, berhati-hati la setiap kali menutur bicara. Lidah memang tak bertulang. Tapi otak manusia bukannya macam otak lembu. Cakap banyak tak salah... tapi biarlah cakap yang banyak tu bukan cakap yang buang pahala tambah dosa.

Ce dengar apa UAI kata ni.



P/s: Dah habis membaca? Okey, I've something to show to you. Just klik
HERE or HERE or HERE. Or you can klik and open all of that links one by one. Komawo! Jazzakallahu khairan kasira. ^_^


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Scandal | Prolog

NOTE: This is my new another hikayat(s). So... 'Scandal' is the sementara punya tajuk untuk cerita ni. Sebab buat masa ni tak dapat fikirkan lagi apa tajuk yang sesuai untuk cerita ni. So... buat sementara ni kita call this as 'Scandal' jelah dulu ey? Well... lagipun memang ada kena-mengena dengan perkataan tu pun. Tapi get to know kemudian la... Sekarang jom baca prolog ni dulu. Enjoy your reading! ^_^

Al-Quran Mumayyaz Membantu Mengaji Dengan Lancar

"Kenapa kita baca Quran kalau kita tak faham?"
"Dah kenapa kau tengok drama Korea?"
"Lain. Ada subtitle."
"Quran ada terjemahan, kan?"

Betul. Sekarang ni dah ada macam-macam jenis mushaf yang sangat membantu dan memudahkan kita untuk membaca Al-Quran. Macam-macam pilihan ada. Dan antara yang terbaik di masa kini, salah-satunya adalah Al-Quran mushaf Almumayyaz.
Sebab apa saya katakan mushaf Almumayyaz ni antara yang terbaik?
Oh, tahukah anda? Mushaf Almumayyaz adalah Al-Quran bertafsir yang dilengkapi dengan transliterasi rumi perkata (iaitu perkataan rumi di bawah perkataan Arab bagi memudahkan sebutan). Dan ayat-ayat di dalam Al-Quran Almumayyaz turut dikelaskan dengan 5 warna berbeza pada tiap-tiap tanda tajwid bagi memudahkan dan melancarkan proses pembacaan. Ini sekaligus membuatkan kita mudah untuk mengenal tajwid dan membaca tiap-tiap baris ayat suci Al-Quran dengan lebih tepat.
Dannn... tahukah juga? Selain itu, Al-Quran Almumayyaz ini turu…

Jam Tangan Tawaf Yang Super Awesome!

Assalamu'alaikum. Hai! Berita baik untuk korang yang teringin nak cuba pakai jam tangan tawaf. Ataupun kepada peminat-peminat jam tangan tawaf yang teringin nak tukar pakai model lain pulak, sekarang ni dah ada jam tangan tawaf jenama MEM.

Sebelum tu… Apa itu jam tawaf ye?

Jam tawaf ni adalah jam yang pergerakkan jarumnya mengikut pusingan tawaf. Ataupun ada orang panggil anti-clockwise. Ataupun lebih mudah orang panggil jam pusing ke kanan.Naaa... gitu!

Dan kini MEM ada menyediakan jam tangan tawaf untuk lelaki dan perempuan tahu. Tapi kalau rasa nak sedondon dengan pasangan, yang couple set pun ada. Tapi jangan lupa, kena tahu jugak yang MEM pun ada sediakan jam dinding yang semuanya super-duper comel, cantik, menarik, tertarik lagi kau memang dabom! *Eheh! Terover la pulak… -.-'*

MEM BRAUNE

So macam gambar yang kat atas tu, tu adalah jam tangan tawaf dari MEM yang direka khas untuk kaum lelaki. Tak ke nampak macho lagi segak bergaya lengan mamat model yang peragakan jam d…