Skip to main content

Rajin Atau Keinginan Diri Yang Melampau?



Rajin dengan keinginan yang melampau tu ada bezanya. Bukan semua orang rajin kerana tuntutan hidup. Tanpa sedar, ramai orang yang rajin tu kebanyakkannya rajin kerana tuntutan nafsu semata-mata. Apa anda fikir tentang hidup sebenarnya? Buat segalanya, apa sahaja, demi kepuasan hidup? Oh, so not me. And I'm not in. Destinasi dan fokus hidup saya, lain. Kita berbeza. Saya tak kisah pun kalau seluruh dunia berbeza dengan saya asal selagi saya tahu point saya, dan saya tahu apa yang saya buat tu betul untuk diri saya. Dan kalau saya pernah terasa kisah dengan segala pandangan orang pun, saya akan tetap cuba untuk tak kisahkan. Sebab yang saya lalui dan hadapi ini, adalah landasan saya. Kepunyaan saya. Pilihan saya. Dan bukannya anda. Jadi, jika anda tak menyukai apa yang saya lakukan sedang apa yang saya lakukan walaupun tidak kelihatan benar di mata anda namun tidak pula kelihatan salah di mata hakikat apalagi di mata Sang Pencipta, maka kenapa mesti saya peduli? Kalau anda yakin apa yang anda buat itu baik untuk diri anda, maka fokus saja dengan tujuan anda. Dan tolong jangan ganggu laluan saya.

P/s: Dah habis membaca? Okey, I've something to show to you. Just klik HERE or HERE or HERE. Or you can klik and open all of that links one by one. Komawo! Jazzakallahu khairan kasira. ^_^

Comments

  1. selamat malam..
    jom terjah blog syira and join GIVEAWAY APRIL,berlangsung hanya SEMINGGU sahaja ! :D
    nak sewa tapak iklan di blog syira dgn harga hanya RM10? PM di fb ye.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat pagi! Hehe... Thanks Syira, singgah sini. InsyaALLAH, ada masa nanti kita melawat blog Syira pulak ye... ^_^

      Delete
  2. dear Violet Sofia. its very true that not everyone will agree with our way or how we portray ourself. bagi saya, saya cuba menerima yang semua orang berbeza..ada yang sangat sensitf, ada yang sangat selamba ada yang macam takde perasaan. saya pulak, saya tidak tahu saya rajin atau tidak. Tapi saya puas dan seronok bila dapat menjalankan kerja dengan sebaik mungkin, walaupun kadang2 hasilnya mengecewakan...namun saya telah berusaha. terpulang bagaimana orang menilai saya, yg pasti hanya redha Allah yang saya cari dalam kerja saya, bukan kepuasan peribadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar, berpijaklah di bumi nyata. segalanya telah Allah aturkan untuk kita. secukupnya! sederhana, prinsip yang sangat ditekankan dalam Islam. namun jgn pasrah tanpa usaha..tu zalim pada diri sendiri! bukan saya mendabik dada pada kedudukan saya sekarang, alhamdulllah..kerana saya berusaha keras ketahap ini tanpa saya menjatuhkan atau memijak sesiapa. itu sy pasti. dan bila orang memandang saya seolah olah saya tidak layak di tempat saya, saya bertanya sendiri..adakah mereka layak berada di tempat itu bila sentiasa berkira dan mengungkit dalam menjalankan amanah kerja mereka? Wallahualam

      Delete
    2. Yeahhh...you are absolutely correct! Cik Hannah, itulah yang Sofia maksudkan sebenarnya. =D

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Scandal | Prolog

NOTE: This is my new another hikayat(s). So... 'Scandal' is the sementara punya tajuk untuk cerita ni. Sebab buat masa ni tak dapat fikirkan lagi apa tajuk yang sesuai untuk cerita ni. So... buat sementara ni kita call this as 'Scandal' jelah dulu ey? Well... lagipun memang ada kena-mengena dengan perkataan tu pun. Tapi get to know kemudian la... Sekarang jom baca prolog ni dulu. Enjoy your reading! ^_^

Al-Quran Mumayyaz Membantu Mengaji Dengan Lancar

"Kenapa kita baca Quran kalau kita tak faham?"
"Dah kenapa kau tengok drama Korea?"
"Lain. Ada subtitle."
"Quran ada terjemahan, kan?"

Betul. Sekarang ni dah ada macam-macam jenis mushaf yang sangat membantu dan memudahkan kita untuk membaca Al-Quran. Macam-macam pilihan ada. Dan antara yang terbaik di masa kini, salah-satunya adalah Al-Quran mushaf Almumayyaz.
Sebab apa saya katakan mushaf Almumayyaz ni antara yang terbaik?
Oh, tahukah anda? Mushaf Almumayyaz adalah Al-Quran bertafsir yang dilengkapi dengan transliterasi rumi perkata (iaitu perkataan rumi di bawah perkataan Arab bagi memudahkan sebutan). Dan ayat-ayat di dalam Al-Quran Almumayyaz turut dikelaskan dengan 5 warna berbeza pada tiap-tiap tanda tajwid bagi memudahkan dan melancarkan proses pembacaan. Ini sekaligus membuatkan kita mudah untuk mengenal tajwid dan membaca tiap-tiap baris ayat suci Al-Quran dengan lebih tepat.
Dannn... tahukah juga? Selain itu, Al-Quran Almumayyaz ini turu…

Jam Tangan Tawaf Yang Super Awesome!

Assalamu'alaikum. Hai! Berita baik untuk korang yang teringin nak cuba pakai jam tangan tawaf. Ataupun kepada peminat-peminat jam tangan tawaf yang teringin nak tukar pakai model lain pulak, sekarang ni dah ada jam tangan tawaf jenama MEM.

Sebelum tu… Apa itu jam tawaf ye?

Jam tawaf ni adalah jam yang pergerakkan jarumnya mengikut pusingan tawaf. Ataupun ada orang panggil anti-clockwise. Ataupun lebih mudah orang panggil jam pusing ke kanan.Naaa... gitu!

Dan kini MEM ada menyediakan jam tangan tawaf untuk lelaki dan perempuan tahu. Tapi kalau rasa nak sedondon dengan pasangan, yang couple set pun ada. Tapi jangan lupa, kena tahu jugak yang MEM pun ada sediakan jam dinding yang semuanya super-duper comel, cantik, menarik, tertarik lagi kau memang dabom! *Eheh! Terover la pulak… -.-'*

MEM BRAUNE

So macam gambar yang kat atas tu, tu adalah jam tangan tawaf dari MEM yang direka khas untuk kaum lelaki. Tak ke nampak macho lagi segak bergaya lengan mamat model yang peragakan jam d…