26 September 2014

Violet Sofia Masih Menulis



Assalamu'alaikum. Hehehe.... Okay, ni personal entry. Saya tahu, saya sedar, dan saya nampak. Ada kawan-kawan, para pengunjung blog dan para pembaca yang gemar baca karya penulisan saya sebelum-sebelum ni semua dah seakan 'risau' bila tengok saya makin sibuk dengan bisnes online sekarang. Dengan bisnes jual baju la... Jual jam tawaf MEM la... Promot P.A. System la... Mesti korang ingat bila Sofia dah sibuk buat bisnes, Sofia mesti dah tak hiraukan penulisan dah, kan? Mesti ingat harapan korang nak baca dan baca lagi karya penulisan Sofia akan berkecai macam gitu je kan? Mesti korang ingat Excuse Me, Senorita! a.k.a Excuse Me!, Scandal, Kalau Memang Jodoh, and everything else tu dah terabai dan terbengkalai macam tu saja kan?

No! No! Noooo....!

Jangan fikir macam tu okay? Sofia tak pernah lupakan penulisan. Event sibuk macam mana pun, bila ada idea, Sofia tetap menulis. Tengah malam, tengah malam. Kul 2-3 pagi pun ceq bantai tahan mata untuk menulis.

Contohnya, tengok bawah ni.



Antara bukti yang Sofia masih menulis, okay?

Yang pasti, untuk makluman korang, Sofia masih lagi menulis. Dan akan tetap menulis selagi mana mampu dan berdaya. Kadang-kadang, tengah-tengah malam lepas dah settle semua kerja, Sofia sambung lagi menghadap laptop atau Note 2 Sofia dengan buat penulisan pulak tau. Sambung tulis manuskrip. Cuma mintak maaflah sebab sekarang dah tak publish karya kat blog dan Excuse Me dah Sofia unpublishkan. Bukan apa, Sofia cuma nak lindungi karya-karya yang sumpah semuanya idea rekaan Sofia sendiri dan tak pernah Sofia curik idea orang. Takut jugak... kita bukannya nama hebat pun. Buatnya ada yang ciplak idea kita, naya jugak tu! Harapan nak tengok cerita-cerita yang ditulis diterbitkan jadi novel boleh berkecai gitu je. Urgh! Tak sanggup. So, baiklah Sofia ambil langkah berjaga-jaga, kan? Biar Sofia siapkan full manuskrip dulu. Nanti dah siap, dah hantar ke publisher, dah berjaya, nanti bolehlah war-warkan kat blog... okey?

Penulisan adalah perkara yang paling Sofia cintai di dunia ini. Jadi, jangan pernah sesekali fikir yang Sofia akan lupakan hasrat untuk siapkan Excuse Me! dan yang lain-lain sekaligus menghampakan harapan korang untuk baca lagi sambungan cerita-cerita dari mana-mana e-novel yang korang pernah baca sebelum-sebelum ni tu hanya sebab Sofia dah mula aktif dan sibuk dengan bisnes online. Please tolonglah terus menyokong dan bagi Sofia semangat untuk terus menulis k? Sebab tanpa korang yang selalu dan suka baca karya Sofia, Violet Sofia bukan siapa-siapa pun. InsyaALLAH, I'll do my best! Suppport me please! ^_^

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::: Nota Penting! :::

Segala perkongsian saya di dalam blog ini adalah hasil penulisan saya sendiri. Copy-paste atau tiru-meniru adalah DILARANG sama sekali. Jika perkara tersebut berlaku, saya sebagai empunya blog tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang.