Skip to main content

Violet Sofia Masih Menulis



Assalamu'alaikum. Hehehe.... Okay, ni personal entry. Saya tahu, saya sedar, dan saya nampak. Ada kawan-kawan, para pengunjung blog dan para pembaca yang gemar baca karya penulisan saya sebelum-sebelum ni semua dah seakan 'risau' bila tengok saya makin sibuk dengan bisnes online sekarang. Dengan bisnes jual baju la... Jual jam tawaf MEM la... Promot P.A. System la... Mesti korang ingat bila Sofia dah sibuk buat bisnes, Sofia mesti dah tak hiraukan penulisan dah, kan? Mesti ingat harapan korang nak baca dan baca lagi karya penulisan Sofia akan berkecai macam gitu je kan? Mesti korang ingat Excuse Me, Senorita! a.k.a Excuse Me!, Scandal, Kalau Memang Jodoh, and everything else tu dah terabai dan terbengkalai macam tu saja kan?

No! No! Noooo....!

Jangan fikir macam tu okay? Sofia tak pernah lupakan penulisan. Event sibuk macam mana pun, bila ada idea, Sofia tetap menulis. Tengah malam, tengah malam. Kul 2-3 pagi pun ceq bantai tahan mata untuk menulis.

Contohnya, tengok bawah ni.



Antara bukti yang Sofia masih menulis, okay?

Yang pasti, untuk makluman korang, Sofia masih lagi menulis. Dan akan tetap menulis selagi mana mampu dan berdaya. Kadang-kadang, tengah-tengah malam lepas dah settle semua kerja, Sofia sambung lagi menghadap laptop atau Note 2 Sofia dengan buat penulisan pulak tau. Sambung tulis manuskrip. Cuma mintak maaflah sebab sekarang dah tak publish karya kat blog dan Excuse Me dah Sofia unpublishkan. Bukan apa, Sofia cuma nak lindungi karya-karya yang sumpah semuanya idea rekaan Sofia sendiri dan tak pernah Sofia curik idea orang. Takut jugak... kita bukannya nama hebat pun. Buatnya ada yang ciplak idea kita, naya jugak tu! Harapan nak tengok cerita-cerita yang ditulis diterbitkan jadi novel boleh berkecai gitu je. Urgh! Tak sanggup. So, baiklah Sofia ambil langkah berjaga-jaga, kan? Biar Sofia siapkan full manuskrip dulu. Nanti dah siap, dah hantar ke publisher, dah berjaya, nanti bolehlah war-warkan kat blog... okey?

Penulisan adalah perkara yang paling Sofia cintai di dunia ini. Jadi, jangan pernah sesekali fikir yang Sofia akan lupakan hasrat untuk siapkan Excuse Me! dan yang lain-lain sekaligus menghampakan harapan korang untuk baca lagi sambungan cerita-cerita dari mana-mana e-novel yang korang pernah baca sebelum-sebelum ni tu hanya sebab Sofia dah mula aktif dan sibuk dengan bisnes online. Please tolonglah terus menyokong dan bagi Sofia semangat untuk terus menulis k? Sebab tanpa korang yang selalu dan suka baca karya Sofia, Violet Sofia bukan siapa-siapa pun. InsyaALLAH, I'll do my best! Suppport me please! ^_^

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Maco Collagen | Merawat Tumit Pecah

Lagi positive feedback dari customer Sofia. Tengok tu, tumit kaki dia yang pecah-pecah now dah okay. Dah cantik-licin-mulus dah. Hehehe... Sofia tumpang happy untuk dia. Dia happy, Sofia lagilah puas hati! Sebab kepuasan pelanggan itu keutamaan Sofia. Suatu anugerah yang besar tau bagi Sofia bila pelanggan puas hati dengan produk yang Sofia jual. Dan suatu kepuasan yang amat-amatlah memuaskan bagi Sofia bila jual Maco, dapat feedback yang macam ni. Terima Kak Wan Mariam sebab sudi bagi feedback dan sudi keep in touch serta repeat order dengan Sofia. Terima kasih sangat-sangat sebab sudi beli Maco dari Sofia. Terima kasih kerana percayakan Sofia. Sofia benar-benar hargai tu. =) So korang... tak nak try Maco jugak ke? Cubalah... confirm takkan nyesal. Maco ni best sangat tau. Bukan takat rasanya sahaja yang sedap, tapi kesannya juga sangatlah memuaskan. Tak caya? Try la! HARGA PROMOSI:  Maco Collagen Peptide (MCP) RM99 *normal price RM150  Ibu Putih Collagen Tablet (IPCT)

Scandal | Prolog

NOTE: This is my new another hikayat(s). So... 'Scandal' is the sementara punya tajuk untuk cerita ni. Sebab buat masa ni tak dapat fikirkan lagi apa tajuk yang sesuai untuk cerita ni. So... buat sementara ni kita call this as 'Scandal' jelah dulu ey? Well... lagipun memang ada kena-mengena dengan perkataan tu pun. Tapi get to know kemudian la... Sekarang jom baca prolog ni dulu. Enjoy your reading! ^_^

Me & Music | Dia Muhammad - In Team (With Lirik)

  LENOVO NOTEBOOK terletak elok di atas riba beralas bantal jadi pengganti cooling pad. Microsoft word terpampang di skrin dengan bait-bait kata dari kumpulan manuskrip yang bertajuk ‘Excuse Me!’. Tengah mengedit Bab 3. Ingat kalau sempat, malam ni nak publish di blog. Insya-ALLAH... Hearphone di telinga baru mula nak berlagu lagi dengan Dia Muhammad by In Team . Ni bahana terdengar dari Tilawah Al-Quran kat tv tadi la ni. Terus masuk bilik, download lagu tu kat 4shared.com (klik pada link kalau nak download jugak mp3 lagu tu), lepas tu dengar berulang-ulang kali. Dan sampai sekarang pun, masa tengah taip ni pun tengah dengar lagi. Best.