30 June 2015

Mereka Memang Tahu!


Allah... Allah... Allah... Astaghfirullahal'adzim... pegang dada kejap terbaca komen sorang facebooker ni kat post Alvin Tan yang kutuk-kutuk pasal muslimah yang berhijab tengah-tengah musim panas gini tadi. Tahu dah Alvin tu saja je nk buat hot. Saya bukan nak layan pun kata-kata Alvin tu. Tak tersinggung langsung! Sebab dah tau si Alvin tu siapa. Cuma, tadi nak tengok feedback orang ramai tentang post Alvin tu je. Tapi memang semua kutuk Alvin pun.

Dan tujuan saya aim bende ni (komen facebooker tu) bukan nak bukak topik pasal dia pulak, tak. Sebab nasihat dia kat komen tu baik sebenarnga. Cuma pengakuan dia tu yang menyentap perasaan saya sangat-sangat!

Why?

See... Dia kata, 'Aq sbg org kafir laqnatullah pown reti'. Mean, dia tahu dan sedar sangat-sangat akan kekafirannya? Mean, dia tahu sangat-sangat agama yang dipilih itu salah? Mean, dia sedar dan tahu sangat-sangat siapa itu ALLAH???

Allah... I is rasa nak nangis je baca komen dia tadi. Nak nangis sebab apa yang dia cakap tu relate sangat-sangat dengan apa yang diceritakan dalam Quran. Terus I is rasa macam kiamat tu dah ada pada hari esok, dan Syurga & Neraka tu dah terbayang dalam kepala. Dekatnya!


Dan waktu terbaca komen tu jugak, terus teringat balik ayat-ayat dalam Surah Al-Baqarah. Dan ingat sangat pada ayat 93 (seperti gambar di atas). Mereka (kafir) ada kata, "Kami mendengarkan tetapi kami tidak menaati".

Ya ALLAH... Sesungguhnya benarlah apa yg dikatakan Al-Quran. Sesungguhnya benar sangat apa yang dipesankan ALLAH. Mereka tahu! Mereka tahu amat mereka memilih jalan yang salah, namun mereka tetap juga dengannya. Dalam surah Al-Baqarah banyak ceritakan tentang keangkuhan dan kesombongan mereka. Mereka tahu Allah itu Tuhan yang wajib disembah, namun enggan kerana dengki, kerana sombong, kerana angkuh dan ego. Astagfirullahal'adzim... Astagfirullahal'adzim...

Nampak tak? Hanya dengan dengki, sombong dan angkuh, seseorang itu boleh menjadi kafir dan menempa neraka jahanam selama-lamanya! Dan sedar tak? Yang bende-bende tu semua sangat selalu berpergi-kemari dalam lubuk hati kita.

Ya Allah... insaf! Insaf! Insaf! (T_T)

Perbaiki diri kita. Perkuatkan iman kita. Perkukuhkan benteng pertahanan kita. Moga ALLAH jaga dan lindungi hati kita agar jauh dari segala sifat-sifat kufur itu. Aamiin...


2 comments:

  1. semoga kita dijaukan dgn orang2 yang mcm tu
    dan diri kita sndri pon

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::: Nota Penting! :::

Segala perkongsian saya di dalam blog ini adalah hasil penulisan saya sendiri. Copy-paste atau tiru-meniru adalah DILARANG sama sekali. Jika perkara tersebut berlaku, saya sebagai empunya blog tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang.