Skip to main content

Mereka Memang Tahu!


Allah... Allah... Allah... Astaghfirullahal'adzim... pegang dada kejap terbaca komen sorang facebooker ni kat post Alvin Tan yang kutuk-kutuk pasal muslimah yang berhijab tengah-tengah musim panas gini tadi. Tahu dah Alvin tu saja je nk buat hot. Saya bukan nak layan pun kata-kata Alvin tu. Tak tersinggung langsung! Sebab dah tau si Alvin tu siapa. Cuma, tadi nak tengok feedback orang ramai tentang post Alvin tu je. Tapi memang semua kutuk Alvin pun.

Dan tujuan saya aim bende ni (komen facebooker tu) bukan nak bukak topik pasal dia pulak, tak. Sebab nasihat dia kat komen tu baik sebenarnga. Cuma pengakuan dia tu yang menyentap perasaan saya sangat-sangat!

Why?

See... Dia kata, 'Aq sbg org kafir laqnatullah pown reti'. Mean, dia tahu dan sedar sangat-sangat akan kekafirannya? Mean, dia tahu sangat-sangat agama yang dipilih itu salah? Mean, dia sedar dan tahu sangat-sangat siapa itu ALLAH???

Allah... I is rasa nak nangis je baca komen dia tadi. Nak nangis sebab apa yang dia cakap tu relate sangat-sangat dengan apa yang diceritakan dalam Quran. Terus I is rasa macam kiamat tu dah ada pada hari esok, dan Syurga & Neraka tu dah terbayang dalam kepala. Dekatnya!


Dan waktu terbaca komen tu jugak, terus teringat balik ayat-ayat dalam Surah Al-Baqarah. Dan ingat sangat pada ayat 93 (seperti gambar di atas). Mereka (kafir) ada kata, "Kami mendengarkan tetapi kami tidak menaati".

Ya ALLAH... Sesungguhnya benarlah apa yg dikatakan Al-Quran. Sesungguhnya benar sangat apa yang dipesankan ALLAH. Mereka tahu! Mereka tahu amat mereka memilih jalan yang salah, namun mereka tetap juga dengannya. Dalam surah Al-Baqarah banyak ceritakan tentang keangkuhan dan kesombongan mereka. Mereka tahu Allah itu Tuhan yang wajib disembah, namun enggan kerana dengki, kerana sombong, kerana angkuh dan ego. Astagfirullahal'adzim... Astagfirullahal'adzim...

Nampak tak? Hanya dengan dengki, sombong dan angkuh, seseorang itu boleh menjadi kafir dan menempa neraka jahanam selama-lamanya! Dan sedar tak? Yang bende-bende tu semua sangat selalu berpergi-kemari dalam lubuk hati kita.

Ya Allah... insaf! Insaf! Insaf! (T_T)

Perbaiki diri kita. Perkuatkan iman kita. Perkukuhkan benteng pertahanan kita. Moga ALLAH jaga dan lindungi hati kita agar jauh dari segala sifat-sifat kufur itu. Aamiin...


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Maco Collagen | Merawat Tumit Pecah

Lagi positive feedback dari customer Sofia. Tengok tu, tumit kaki dia yang pecah-pecah now dah okay. Dah cantik-licin-mulus dah. Hehehe... Sofia tumpang happy untuk dia. Dia happy, Sofia lagilah puas hati! Sebab kepuasan pelanggan itu keutamaan Sofia. Suatu anugerah yang besar tau bagi Sofia bila pelanggan puas hati dengan produk yang Sofia jual. Dan suatu kepuasan yang amat-amatlah memuaskan bagi Sofia bila jual Maco, dapat feedback yang macam ni. Terima Kak Wan Mariam sebab sudi bagi feedback dan sudi keep in touch serta repeat order dengan Sofia. Terima kasih sangat-sangat sebab sudi beli Maco dari Sofia. Terima kasih kerana percayakan Sofia. Sofia benar-benar hargai tu. =) So korang... tak nak try Maco jugak ke? Cubalah... confirm takkan nyesal. Maco ni best sangat tau. Bukan takat rasanya sahaja yang sedap, tapi kesannya juga sangatlah memuaskan. Tak caya? Try la! HARGA PROMOSI:  Maco Collagen Peptide (MCP) RM99 *normal price RM150  Ibu Putih Collagen Tablet (IPCT)

Scandal | Prolog

NOTE: This is my new another hikayat(s). So... 'Scandal' is the sementara punya tajuk untuk cerita ni. Sebab buat masa ni tak dapat fikirkan lagi apa tajuk yang sesuai untuk cerita ni. So... buat sementara ni kita call this as 'Scandal' jelah dulu ey? Well... lagipun memang ada kena-mengena dengan perkataan tu pun. Tapi get to know kemudian la... Sekarang jom baca prolog ni dulu. Enjoy your reading! ^_^

Me & Music | Dia Muhammad - In Team (With Lirik)

  LENOVO NOTEBOOK terletak elok di atas riba beralas bantal jadi pengganti cooling pad. Microsoft word terpampang di skrin dengan bait-bait kata dari kumpulan manuskrip yang bertajuk ‘Excuse Me!’. Tengah mengedit Bab 3. Ingat kalau sempat, malam ni nak publish di blog. Insya-ALLAH... Hearphone di telinga baru mula nak berlagu lagi dengan Dia Muhammad by In Team . Ni bahana terdengar dari Tilawah Al-Quran kat tv tadi la ni. Terus masuk bilik, download lagu tu kat 4shared.com (klik pada link kalau nak download jugak mp3 lagu tu), lepas tu dengar berulang-ulang kali. Dan sampai sekarang pun, masa tengah taip ni pun tengah dengar lagi. Best.