05 April 2015

Kenapa Benci Melihat Saya Gembira?


Adakah senyuman saya suatu perkara yang menyakitkan hati?

Adakah melihat kebahagiaan dan kegembiraan saya membuatkan anda rasa menyampah?

Kenapa...? Kenapa sakit hati tengok saya gembira? Kenapa benci kegembiraan saya...? Kenapa...???

Kenapa layan saya macam ni...???  (T_T)

Saya bukan tunggul kayu! Saya manusia yang punya hati dan perasaan! Saya juga berhak untuk gembira! Tolonglahhh..... (T_T)

Masalah betul kalau ada orang yang asyik suka berhasad dengki dan berburuk sangka nih! Hati dia sendiri yang busuk, nak menyusahkan hidup orang pulak.

Apesal dia ni ek? Kalau saya rapat atau baik dengan sesiapa, ada je akalannya nak jauhkan saya dari orang tu. Macam nak suruh semua orang bencikan saya je. Tapi apesal? Saya rasa saya tak pernah buat jahat kat dia. Tapi apesal macam benci sangat tengok orang baik kat saya? Salah ke untuk segala apa yang saya dah lalui, untuk segala lelah saya dengan hidup, saya nak deserve yang diri saya berhak untuk happy? Untuk ada kawan. Untuk mengadu. Untuk bercakap. Untuk bercerita. Salah ke? Saya bukan mintak duit orang. Saya bukan mintak simpati orang. Saya hanya nak berkawan. Is that salah saya bercakap dengan orang? Ke nak suruh saya bercakap dengan dinding?

Apa kau ingat aku ni tunggul kayu?

Hishhh... kenapalah busuk hati sangat dia ni???


2 comments:

  1. kenapa meroyan ni sofia? hehehehe...
    tp memang ada orang yang camni... dia tak happy bila tengok org happy, bila dia tak happy, dia nak buat org lain pon tak happy, bila org tak happy pon dia tak happy lagi... pening tak baca?
    hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhahaha!!! Along memang meroyan. -.-'

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::: Nota Penting! :::

Segala perkongsian saya di dalam blog ini adalah hasil penulisan saya sendiri. Copy-paste atau tiru-meniru adalah DILARANG sama sekali. Jika perkara tersebut berlaku, saya sebagai empunya blog tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang.